راهنمای جامع کفپوش اپوکسی ضد لغزش

کفپوش اپوکسی ضدلغزش

کفپوش اپوکسی ضد لغزش از کاربردی‌ترین مصالح در صنعت کف‌سازی است که رفت‌و‌آمد در محیط‌های پرتردد را ممکن می‌کند. لحظه‌ای به لغزنده‌ بودن کف محیط فکر کنید، قطعاً چنین زمانی راه رفتن و انجام فعالیت‌های مختلف در آنجا بسیار سخت می‌شود، اما این کفپوش‌ها مشکل را حل می‌کنند.

کفپوش‌های اپوکسی ضد لغزش با ایجاد محیطی با سطح کاملاً صاف در پروژه‌های مختلفی از جمله بیمارستان‌ها، سالن‌های ورزشی و … استفاده می‌شوند. این مصالح با قدرت خودترازشوندگی و قدرت پوشش‌دهی بالا توانسته‌اند نیاز اغلب صنعتگران را برطرف کنند.

اما چرا باید کفپوش‌های اپوکسی ضد لغزش را در محیط استفاده کنیم؟ این مصالح چه ویژگی‌هایی دارند و دلیل برتری آنها نسبت به مصالح مشابه چیست؟ این‌ها سؤال‌هایی هستند که باید قبل از خرید این کفپوش‌ها برای آنها پاسخی مناسب بیابید.

کفپوش اپوکسی ضد لغزش چیست؟

کفپوش‌های اپوکسی ضد لغزش در بافت‌های مختلفی از ترکیب موادی مثل اکسید آلومینیوم، ماسه سیلیکا، پلیمر ماسه‌ای و پوسته‌های کف در پروژه‌های مختلف به‌ کار ‌می‌روند. در واقع ابتدا این مواد را بر روی سطح مورد نظر قرار داده و سپس با مواد اپوکسی روی آنها را می‌پوشانند. در این مرحله از مایع‌هایی با ویسکوزیته بالا نیز در برخی از پروژه‌ها استفاده می‌کنند.

دوام و ماندگاری این محصولات نیز به‌قدری بالاست که حتی از آنها در محیط‌های پرترافیک و پرتردد نیز استفاده می‌کنند. امکان عبور چرخ‌های لاستیکی یا حتی فولادی از روی این مصالح وجود دارد؛ در واقع به‌دلیل استحکام بالا هیچ‌کدام از این عوامل آسیب‌زا امکان بروز مشکل در ساختار کفپوش را ندارند.

کفپوش‌های اپوکسی ضد لغزش محیطی امن برای کارکنان و مشتری‌ها به‌وجود می‌آورد. در واقع موادی مانند آب، چربی، کاغذ یا روغن باعث ایجاد سطحی لغزنده در محیط‌های صنعتی می‌شوند، اما کفپوش‌های اپوکسی این مشکل را برایتان برطرف می‌کنند. شما می‌توانید متناسب با نیاز اختصاصی کسب‌و‌کارتان از این مصالح در کف محیط کارتان استفاده کنید.

بررسی کاربردهای کفپوش اپوکسی ضد لغزش

کفپوش صنعتی اپوکسی ضد لغزش، محصولی با کاربردهای زیاد

از جمله مهمترین کاربرد‌های کفپوش اپوکسی ضد لغزش عبارت هستند از:

  • سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید مواد غذایی
  • آزمایشگاه‌ها و اماکن درمانی
  • واحد‌های فراوری مواد غذایی
  • هتل‌ها
  • رستوران‌ها
  • فرودگاه‌ها
  • ترمینال‌ها
  • نمایشگاه‌های خودرو
  • تعمیرگاه‌ها
  • مراکز تعزیرات
  • دانشگاه‌ها
  • تولیدی‌های دارو
  • آشپزخانه‌ها
  • استخر‌ها
  • و کفپوش انبار….

بررسی مزیت های کفپوش اپوکسی ضد لغزش

برخی از مزیت‌های این کفپوش‌ها باعث برتری آنها نسبت به مصالح مشابه شده‌اند:

  • مقاومت بالا در برابر سقوط اشیاء
  • قابلیت نصب با اپوکسی بدون حلال
  • اجرای یکپارچه و بدون‌درز
  • قابلیت استفاده در سطح در ۲۴ ساعت
  • قابلیت انتخاب در رنگ‌های شفاف و متنوع
  • تمیزکاری راحت
  • همگام با ایمن ترین استاندارد‌ها
  • قابلیت نصب بر اساس مشخصات مشتری
  • جذابیت ظاهری بالا با انواع طرح‌ها

مراحل اجرای کفپوش اپوکسی ضد لغزش چه هستند؟

کفپوش اپوکسی ضد لغزش، محصولی با مراحل اجرای خاص

  1. برای اجرای این کفپوش‌ها در مرحله اول باید تمام اجزاء و وسایل اضافه در محیط را خارج کنید. سپس بستر را کاملاً از هر نوع آلودگی از بین برده و بشویید. در‌صورتی‌که کف رنگ‌آمیزی شده یا روی سطح آن روغن ریخته است، از حذف‌کننده‌ها استفاده کنید.
  2. از اجرای بتن کف باید حداقل ۲ ماه گذشته باشد تا بتوانید این کفپوش‌ها را در محیط استفاده کنید.
  3. نوبت به از بین بردن نقص‌های کف پروژه می‌رسد. شما باید در این مرحله تمام شیار‌ها و درز‌های اضافه را با استفاده از بتونه‌های پلیمری پر کنید.
  4. ترکیبات رنگ را آماده کرده و مواد رزینی را به آنها بیفزایید. برای ترکیب بهتر می‌توانید از میکسر‌ها، همزن‌های برقی یا باتو‌های چوبی استفاده کنید.
  5. اکنون باید مواد را داخل سینی مخصوصی بریزید. برای اجرای مواد حدود ۲ ساعت زمان دارید.
  6. برای کف‌سازی از غلتک‌های شمعی و برای لبه‌ها نیز از برس‌ها استفاده کنید.
  7. حواستان به ابزارتان باشد تا بلافاصله بعد از اتمام پروژه آنها را در آب گرم و صابون بشویید. در این مرحله معمولاً غلتک‌ها را دور می‌اندازند.

کفسازی اپوکسی ضدلغزش

بررسی مهمترین نکته‌ها در اجرای کفپوش اپوکسی ضد لغزش

برخی نکته‌های مهم در اجرای کفپوش اپوکسی ضد لغزش وجود دارد که باید حتماً به آنها توجه داشته باشید:

  • در مرحله اول باید نیازسنجی را انجام دهید. در بسیاری از مواقع نیازی به استفاده از کفپوش ضد لغزش نیست، چون با مصالح معمولی‌تر نیز امکان اجرای پروژه کف‌سازی وجود دارد.
  • حتی در صورت نیاز پروژه به کفپوش ضد لغزش باید حتماً شرایط آب‌وهوایی منطقه پروژه را در نظر بگیرید.
  • در‌صورتی‌که این مصالح را برروی بتن‌های آسیب‌دیده و ضعیف بریزید، بعد‌از‌مدتی سطح تخریب می‌شود و تمام زحماتتان از بین می‌رود.
  • برخی افراد به‌منظور ایجاد بافتی ضد لغزش از فلز استفاده می‌کنند که احتمال زنگ‌زدگی آن وجود دارد.
  • شما باید میزان ضد لغزش‌بودن کف پروژه را تشخیص دهید. برای انجام این کار سطح ریزش مواد و مایعات در محیط را بررسی کنید.

چرا باید از کفپوشی اپوکسی ضد لغزش استفاده کنیم؟

کفپوش اپوکسی ضد لغزش، محصولی کارآمد در صنعت ساخت‌وساز

کفپوش‌های ضد لغزش خاصیت خودترازشوندگی دارند، یعنی به‌راحتی در کف پروژه پخش می‌شوند و نیازی به تراز‌کردن دقیق آنها نیست. این مصالح به‌دلیل قدرت چسبندگی بالا نیز به‌راحتی به سطح فلز یا سنگ می‌چسبند، به‌همین‌دلیل امکان اجرای آنها را در سطوح مختلف دارید. یکی از ویژگی‌های مثبت دیگر این مصالح قابلیت استفاده از آنها به مدت طولانی است؛ در واقع عمر این کفپوش‌ها حتی به بیشتر از ۱۰ سال نیز می‌رسد؛ بنابراین تا مدتی طولانی نیازی به مرمت ندارند.

حتی در صورت آسیب‌دیدگی کفپوش‌های اپوکسی به‌راحتی می‌توانید مشکلات به‌وجودآمده در آنها را از بین ببرید. البته برای انجام این کار نیاز به صرف هزینه دارید که هزینه‌ها بر اساس وسعت تخریبات تعیین می‌شوند.

در صورت استفاده از این کفپوش‌ها در محیط، نیازی به نگرانی از بابت رطوبت ندارید، چون سطحی بدون درز و کاملاً یکدست به‌وجود می‌آورند؛ بنابراین مایعات امکان نفوذ به داخل مواد را ندارند. این مصالح با ضخامت ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میکرومتر نیز قابلیت اجرا دارند؛ به همین دلیل می‌توانید آنها را کاملاً متناسب با نیازتان در محل اجرایی کنید.

کفپوش اپوکسی ضد لغزش، مصالحی کارآمد برای صنایع مختلف

کفپوش اپوکسی ضد لغزش مصالحی کارآمد برای صنایع مختلف است که جلوی هرگونه لغزندگی را می‌گیرد. در صورت استفاده از این مصالح برای کف پروژه‌هایتان، امنیت آنجا به‌میزان قابل‌توجه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد. خوشبختانه با روی کار آمدن تولیدکننده‌هایی مانند پارتاک می‌توانید کفپوش‌های اپوکسی را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و در رنگ‌بندی مورد نیاز خریداری کرده و در کف پروژه استفاده کنید. این مصالح به‌ دلیل دوام و ماندگاری بالا و بسیاری از ویژگی‌های مثبت دیگر تا مدتی طولانی نیازتان را به هر کفپوش مشابه از بین می‌برند.

پارتاک، عرضه‌کننده کفپوش اپوکسی ضد لغزش

مجموعه پارتاک، عرضه‌کننده کفپوش‌های اپوکسی ضد لغزش، این محصول را با کیفیت بالا به دست مشتری‌ها می‌رساند. این مجموعه خدمات مشاوره رایگان نیز دارد تا اطلاعات کافی درباره این محصولات را در اختیار مشتری بگذارد؛ بنابراین اگر نیاز به دریافت اطلاعات بیشتری دارید، همین‌حالا با کارشناس‌های مجموعه پارتاک تماس بگیرید تا به‌صورت کامل در این زمینه راهنمایی‌تان کنند.

کارشناس‌های مجموعه پارتاک ابتدا نیازسنجی‌تان را انجام می‌دهند و درباره محیط پروژه نیز سؤال‌هایی از شما می‌پرسند. آنها بر اساس اطلاعات دریافتی تشخیص می‌دهند که آیا محیط نیاز به کفپوش اپوکسی ضد لغزش دارد یا خیر.

البته توصیه می‌کنیم که برای اطمینان بیشتر حتماً کارشناس‌هایی را به‌صورت حضوری به محل پروژه ببرید. بعد از تشخیص نیازتان به این مواد، کارشناس‌های پارتاک شرایط سفارش این مصالح را برایتان توضیح خواهند داد.

 

نمره بدهید
آشنایی با ویژگیها و کاربرد بتن مسلح

بتن مسلح یکی از انواع مصالح ساختمانی تقویت‌شده از تور‌های فلزی و میلگرد است که [...]

راهنمای جامع کفپوش اپوکسی ضد لغزش

کفپوش اپوکسی ضد لغزش از کاربردی‌ترین مصالح در صنعت کف‌سازی است که رفت‌و‌آمد در محیط‌های [...]

کفپوش آنتی استاتیک، محصولی برای جلوگیری از تجمع الکتریسیته

  بار‌های الکتریکی موجود در کف زمین‌های صنعتی باعث بروز خسارات زیادی می‌شوند که با [...]

کاربرد ملات ضد اسید

ملات ضد اسید گونه‌ای از انواع ملات‌ها هستند که مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی، [...]

بهترین کفپوش صنعتی مقاوم

 کفپوش صنعتی مصالحی باکیفیت و با مقاومت بالا در برابر بسیاری از عوامل آسیب‌زا است [...]

پوشش ضد سایش بتن

 پوشش ضد سایش بتن یکی از ترکیبات اصلی بتن‌ها است که باعث افزایش مقاومت آنها [...]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *