روان کننده بتن

در حال نمایش 3 نتیجه

روان کننده بتن یا کاهنده آب یکی از مهم‌ترین محصولات حوزه ساخت‌وساز است که پیمانکارها با آن روبرو می‌شوند. بدون شک تمامی افرادی که مشغول ساخت سازه‌های بزرگ هستند؛ تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا پروژه خود را به بهترین شکل ممکن به اتمام برسانند. یکی از مواردی که کیفیت بالای پروژه را تضمین می‌کند؛ داشتن بتن محکم و استاندارد است. البته محصولی همچون فوق روان کننده بتن در دسترس است که ویژگی های بیشتری در اختیارمان قرار میدهد.

ساخت بتن مهم‌ترین و حساس‌ترین مرحله ساخت‌وساز است. به همین دلیل باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا باکیفیت‌ترین بتن را ساخته و در پروژه خود استفاده کنید. انواع روان‌ کننده بتن یکی از مدرن‌ترین مواد ساخته شده در حوزه ساخت‌وساز است که با اضافه‌شدن به بتن، کیفیت آن را به‌شدت افزایش خواهد داد.

اگر قصد ساخت بتن استاندارد و انعطاف‌پذیری را دارید؛ قبل از هر کاری باید با روان کننده های بتن آشنا شوید تا کار خود را در کیفیت بالاتری تحویل کارفرما دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع روان کننده بتن، خصوصیات، ویژگی‌ها، برندهای مختلف، قیمت و نحوه خرید آن آشنا کنیم.

انواع روان کننده بتن

روان کننده بتن یا کاهنده آب نقش بسیار مهمی در افزایش انعطاف و استحکام بتن دارد. به همین دلیل اکثر پیمانکارهای حرفه‌ای برای بالابردن کیفیت کار، از آن استفاده می‌کنند. این محصول به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند که در ادامه انواع روان کننده را معرفی خواهیم کرد.

انواع روان کننده بتن

روان کننده نرمال بتن

یکی از بهترین و رایج‌ترین روان کننده‌های بتن که برای آب‌وهوای معتدل طراحی شده است؛ روان کننده نرمال بتن نام دارد. این روان‌کننده بر پایه لیگنوسولفونات ساخته شده و این قابلیت را دارد که نسبت آب به سیمان را 5 الی 12 درصد کاهش دهد. شاید از خودتان بپرسید که اضافه‌کردن این مواد به بتن و کاهش نسبت آب به سیمان چه فایده‌ای دارد؟

استفاده از روان کننده نرمان بتن به دلیل مزایای بسیار خوبی که دارد؛ به یک اصل مهم و اساسی تبدیل شده است. این نوع از روان‌کننده‌ها با کاهش نسبت آب به سیمان، بهبود قابلیت پمپ پذیری، کنترل بهتر حرارت و کاهش ترک‌خوردگی، افزایش مقاومت فشاری و خمشی، دوام بلندمدت و کارایی بهتر را برایتان به همراه خواهد داشت.

روان کننده دیرگیر با خاصیت حفظ اسلامپ بالا

روان کننده دیرگیر با خاصیت حفظ اسلامپ بالا (mp 504 r) یکی دیگر از انواع روان کننده بتن است که برای ساخت بتن باکیفیت‌تر از آن استفاده می‌شود. این نوع از روان کننده که بر پایه لیگنوسولفونات ساخته شده‌اند؛ بیشتر برای بتن‌ریزی در آب‌وهوای گرم یا بتن‌ریزی حجیم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این نوع از روان‌کننده های بتن حرارت هیدراتاسیون را کنترل کرده و نسبت آب به سیمان را حدود 5 الی 12 درصد کاهش می‌دهد. از دیگر مزیت‌های روان کننده دیرگیر با خاصیت حفظ اسلامپ بالا، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افزایش مقاومت فشاری و خمشی
  • تأخیر در زمان گیرش بتن و افزایش زمان حفظ اسلامپ بتن
  • کنترل حرارت بتن و کاهش ترک‌خوردگی
  • افزایش کارایی و دوام بلندمدت
  • افزایش میزان همگنی در مخلوط بتن تازه و در نهایت کاهش جداشدگی دانه‌ها

روان کننده دیرگیر

این نوع کاهنده آب (mp 504 s) به‌گونه‌ای طراحی شده که پیمانکارها در آب‌وهوای گرم بتوانند از آن استفاده کنند. این محصول می‌تواند تأخیر در زمان گیرش بتن و افزایش زمان حفظ اسلامپ را به دنبال داشته باشد. روان کننده دیرگیر برای بتن‌ریزی در آب‌وهوای گرم، بتن‌ریزی‌های حجیم، بتن‌ریزی با اسلامپ کنترل شده و بتن با سطح تمام شده صیقلی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این نوع از روان‌کننده‌ها نسبت آب به سیمان را حدود 5 الی 12 درصد کاهش داده که این امر علاوه بر افزایش میزان مقاومت و دوام بلندمدت بتن، جلوگیری از افت سریع اسلامپ در آب‌وهوای گرم را به همراه خواهد داشت. استفاده از روان کننده دیرگیر مزیت‌های دیگری به همراه دارد که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تأخیر در زمان گیرش بتن
  • بهبود قابلیت پمپ پذیری و پرداخت بتن
  • کاهش میزان حرارت هیدراتاسیون سیمان و کنترل حرارت بتن
  • افزایش میزان همگنی در مخلوط بتن تازه و در نهایت کاهش جداشدگی دانه‌ها

روان کننده زودگیر بتن

روان کننده زودگیر یک نوع دیگر از روان کننده بتن شناخته می‌شود که به دلیل خصوصیات منحصربه‌فردی که دارد؛ برای انواع سازه‌های مختلف استفاده می‌شود. همان‌طور که از اسم این روان‌کننده مشخص است؛ برای اضافه‌شدن به بتن و روان‌شدن آن در زمان کوتاه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

حضور روان کننده زودگیر در بتن به این شکل است که ذرات داخل سیمان را پراکنده کرده و در نهایت میزان روان‌کنندگی در بتن را افزایش می‌دهد. همچنین لازم به ذکر است که این محصول حدود 20 درصد آب مصرفی بتن را کاهش داده و زمان خشک‌شدن آن را هم کوتاه می‌کند. استفاده از این روان کننده مزایای دیگری هم دارد که مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

  • افزایش مقاومت و استحکام بتن
  • افزایش کارایی و طول عمر بتن
  • کاهش مصرف آب در هنگام ساخت بتن
  • مقاومت بالای بتن در برابر عوامل مخرب خارجی

تمام روان کننده های بتن موجود در بازار به‌نوعی کیفیت و کارایی بتن را افزایش می‌دهند. پس اگر می‌خواهید پروژه خود را با بهترین و بالاترین کیفیت تحویل دهید؛ بهتر است برای بتن‌ریزی بهتر از روان کننده ها استفاده کنید.

نکات مهم درباره خرید اینترنتی روان کننده بتن

افزایش کیفیت و استحکام بتن یکی از مهم‌ترین مواردی است که به‌عنوان مهندس یا پیمانکار باید به آن توجه کنید. همان‌طور که گفتیم؛ این محصولات به دلیل ساختار منحصربه‌فردی که دارند؛ بتن‌ریزی شما را به بالاترین درجه کیفیت می‌رساند. افزایش اهمیت و ارزش روان‌کننده‌ها باعث شده که شرکت‌ها و تولیدی‌های زیادی در این حوزه مشغول فعالیت شده و به‌صورت اینترنتی محصولات خود را به سراسر کشور ارسال کنند.

نکات مهم درباره خرید اینترنتی روان کننده بتن

یکی از مزایای این شرکت‌ها این است که نیاز نیست راه زیادی را برای خرید حضوری طی کنید. کافی است به فروشگاه شرکت موردنظر خود مراجعه کرده و خرید روان کننده بتن را انجام دهید. البته بهتر است بدانید که این کار اصول و قواعد خاص خود را دارد. در هنگام خرید اینترنتی روان کننده بتن؛ باید به نکات بسیار مهمی توجه کنید. این نکات مهم عبارت‌اند از:

1.نوع روان کننده بتن

 همان‌طور که گفتیم؛ این محصول انواع مختلفی داشته و هرکدام از خصوصیات و ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند. شما باید ابتدا نوع روان‌کننده موردنیاز خود را به کمک مهندسین یا کارشناسان این حوزه مشخص کرده و سپس اقدامات لازم برای تکمیل فرایند خرید را انجام دهید.

2.کیفیت بالای روان کننده بتن

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که باید در هنگام خرید روان کننده بتن به آن توجه کنید این است که تولیدی موردنظر از بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه برای ساخت این محصول استفاده کرده باشد. بسیاری از شرکت‌ها برای اینکه قیمت تمام شده محصول را پایین آورده و سود بیشتری به دست بیاورند؛ از مواد اولیه درجه‌دو و درجه سه استفاده می‌کنند. بدون شک خرید این نوع از روان‌کننده‌ها کیفیت پروژه شما را پایین خواهد آورد.

3.تاریخ انقضای روان کننده بتن

تمامی شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که در زمینه تولید این محصول فعالیت دارند؛ باید تاریخ انقضای محصولات را روی آن درج کنند. معمولا این دسته از محصولات تاریخ انقضای یک‌ساله دارند. شما باید در هنگام خرید اینترنتی روان کننده بتن؛ از تاریخ انقضای آن اطمینان کامل حاصل کنید و سپس فرایند خرید را تکمیل کنید.

4.انتخاب بهترین و معتبرترین تولیدکننده

کاربرد بسیار مهمی که این محصول دارد؛ باعث شده که شرکت‌ها و تولیدی‌های زیادی در این حوزه مشغول فعالیت شوند. طبیعتا محصولات تولیدی این شرکت‌ها باهم تفاوت دارد. پس ابتدا باید بهترین و معتبرترین تولیدی را انتخاب کرده و سپس خرید روان کننده بتن را انجام دهید.

پارتاک یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های این حوزه است که انواع روان کننده بتن را در بالاترین کیفیت به شما تحویل خواهد داد. پس اگر می‌خواهید باکیفیت‌ترین محصولات را در پروژه خود استفاده کنید؛ همین‌الان با شرکت پارتاک تماس بگیرید. این شرکت به همراه متخصصان حرفه‌ای خود در تمام فرایند بررسی این محصول و خرید آن کنار شما خواهد بود.

معرفی انواع برندهای روان کننده بتن

این محصول در برندهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برای اینکه بتوانید خرید خوب و رضایت‌بخشی را تجربه کنید؛ ابتدا باید برترین برندهای تولیدکننده این محصولات را بشناسید.

معرفی انواع برندهای روان کننده بتن

برند MasterPlast 504

اگر به دنبال یکی از بهترین برندهای روان کننده بتن می‌گردید؛ برند MasterPlast 504 یک انتخاب بسیار عالی است. این برند توانسته با تولید روان‌ کننده‌های بتن در کیفیت بالا خود را به‌عنوان یک برند معتبر معرفی کنند. معمولا از محصولات این برند در ساخت سقف، ستون، فوندانسیون ساختمان، سدسازی و برج‌سازی مورداستفاده قرار می‌‌گیرد.

برند MasterPlast 601

برند MasterPlast 601 یکی دیگر از بهترین برندهای بازار است که می‌توانید آن را خریداری کنید. این روان‌کننده بر پایه لیگنوسولفونات بوده و عملکرد بسیار عالی از خود به‌جای می‌گذارد. از جمله ویژگی‌های بسیار عالی MasterPlast 601، می‌توان به استفاده در شرایط اقلیمی معتدل، حفظ اسلامپ بتن، کاهش 5 درصدی اختلاط آب، بالارفتن میزان مقومت بتن، بالابردن میزان روانی بتن و… اشاره کرد.

محصول MasterPlast 601 قدرت بالایی دارد؛ به همین دلیل از آن در جاهی مختلفی مانند بتن‌های معماری، بتن درجا و بتنی حاوی ترکیبات پوزولان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

برند kimiya plast 101

محصول kimiya plast 101 یک روان‌کننده قوی بر پایه پلیمر اصلاح شده است که استفاده از آن کیفیت کنش بتن را بالا می‌برد. این روان کننده به دلیل ساختار خاص و منحصربه‌فردی که دارد؛ با کاهش نسبت آب به سیمان و دوام بتن را بالا برده و میزان نفوذپذیری آن را کاهش خواهد داد.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های kimiya plast 101، می‌توان به کاهش اثرات مضر گرما در هیدراتاسیون سیمان، کاهش نسبت آب به سیمان حدود 10 الی 15 درصد، پمپ پذیری بسیار مطلوب، سازگار با انواع سنگ‌دانه‌ها، افزایش ضریب چسبندگی خمیر بتن و… اشاره کرد.

برند پترونیک پلیمر غرب

پترونیک پلیمر غرب با تولید روان‌کننده‌هایی مانند PLASTOPERS-LS و PLASTOPERS-LS R این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتن‌ریزی خود را با بهترین کیفیت انجام دهید. این روان‌کننده‌های بتن بر پایه لیگنوسولفونات بوده و کیفیت بتن‌ریزی و مقاومت آن را بالا خواهد برد.

از جمله مزایای بسیار عالی روان‌کننده بتن پترونیک پلیمر غرب، می‌توان به کاهش نسبت آب به سیمان، بالابردن مقاومت اولیه و نهایی بتن اشاره کرد.

برند LS-MIX

برند LS-MIX محصولی ویژه و انحصاری است که به‌صورت ترکیبی از چند پلیمر کاهنده آب از جمله لینگوسولفونات ساخته شده است. این محصول بسیار قوی بوده و میزان استحکام بتن را به بهترین شکل ممکن بالا خواهد برد. اگر قصد بتن‌ریزی حجیم در مساحت‌های بالا را دارید؛ این روان‌کننده بسیار مناسب است. همچنین لازم به ذکر است که روان کننده برند LS-MIX در اجرای بتم در فوندانسیون، دیوار، ستون، دال و سقف کاربرد دارد.

برند BCB13

برند BCB13 یکی دیگر از برندهای فعال در ساخت کاهنده آب است. مناطقی که آب‌وهوای گرمی دارند یا پمپاژ بتن را در ارتفاعات بالا انجام می‌دهند؛ قادر به استفاده از این روان‌کننده‌ها برای افزایش کیفیت و مقاومت بتن خواهند بود. لازم به ذکر است که روان‌کننده برند BCB13 با کاهش 10 درصدی آب به سیمان، تأثیر فوق‌العاده‌ای در کیفیت بتن خواهد گذاشت.

قیمت روان کننده بتن

قیمت روان کننده بتن یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در هنگام خرید با آن مواجه می‌شوید. ازآنجایی‌که قیمت روان‌کننده‌ بتن بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند کیفیت مواد اولیه، نوع روان‌کننده، حجم قابل سفارش و…  تعیین می‌شود؛ باید برای اطلاع دقیق از قیمت آنها، به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

همان‌طور که گفتیم؛ پارتاک یکی از برترین مراکزی است که در حوزه فروش روان کننده بتن فعالیت می‌کند. با مراجعه با سایت این شرکت می‌توانید انواع روان‌کننده‌ها را به همراه قیمت آنها مشاهده کنید.

خرید اینترنتی روان کننده بتن با بهترین قیمت

آشنایی با انواع روان کننده بتن و برندهای مختلف آن تنها یک طرف داستان است. شما بعد از اینکه با این موضوعات مهم آشنا شدید؛ باید خرید اینترنتی روان‌کننده‌ها را انجام دهید.

خرید روان کننده بتن باید با دقت بالایی انجام بگیرد؛ در غیر این صورت کیفیت بتن‌ریزی به‌شدت پایین خواهد آمد. اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در هنگام خرید اینترنتی روان کننده بتن به آن توجه شود؛ انجام خرید از طریق شرکت‌های معتبر و باسابقه است. این شرکت‌ها علاوه بر ارائه محصولات باکیفیت و درجه یک، به شما مشاوره‌های تخصصی ارائه می‌کنند تا بهترین و مناسب‌ترین نوع کاهنده آب را خریداری کنید.

شرکت پارتاک به‌عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در حوزه تولید روان کننده بتن؛ ابتدا به مشتریان خود مشاوره تخصصی ارائه کرده و بعد از بررسی‌های انجام شده؛ بهترین نوع روان‌کننده را به شما معرفی می‌کند. این شرکت علاوه بر ارائه روان کننده‌ها در بهترین کیفیت، قیمت مناسبی هم روی آنها گذاشته است. پس اگر می‌خواهید بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات کاهنده آب را با قیمت مناسب خریداری کنید؛ همین‌الان به سایت شرکت پارتاک مراجعه کنید.

سؤالات متداول درباره روان کننده های بتن

در قسمت بعد به سوالات رایج پاسخ داده ایم.

قیمت روان کننده بتن چگونه تعیین می شود؟

قیمت روان کننده بتن براساس عوامل مختلفی همچون کیفیت مواد اولیه، نوع روان کننده و موارد دیگر تعیین می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان پارتاک (۰۳۱۳۴۲۶۴۷۴۴) تماس بگیرید.

بهترین برند روان کننده بتن در بازار ایران کدام است؟

در حال حاضر شرکت پارتاک با استفاده از نیروهای مختصص و مواد اولیه مرغوب بهترین محصولات را ارائه می‌دهد.

هنگام خرید روان کننده بتن به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در هنگام خرید کاهنده آب به نکاتی همچون نوع کاهنده آب؛ کیفیت و تاریخ انقضای محصول و در نهایت شرکت تولیدکننده توجه کنید.

برای مطالعه راهنمای خرید روان کننده بتن پی دی اف را دانلود کنید

بهترین کفپوش صنعتی مقاوم

 کفپوش صنعتی مصالحی باکیفیت و با مقاومت بالا در برابر بسیاری از عوامل آسیب‌زا است [...]

پوشش ضد سایش بتن

 پوشش ضد سایش بتن یکی از ترکیبات اصلی بتن‌ها است که باعث افزایش مقاومت آنها [...]

بهترین مارک ملات ترمیمی بتن

انواع ملات ترمیمی یتن جزء پرکاربردترین مصالح در صنعت ساخت‌و‌ساز هستند که به‌منظور اصلاح نواقص [...]

بهترین مارک ژل میکروسیلیس

ژل میکروسیلیس یکی از انواع افزودنی‌های بتن است که به‌منظور افزایش استحکام و مقاومت مصالح [...]

بهترین مارک سخت کننده بتن

سخت کننده بتن با مقاومت بسیار بیشتر نسبت به بتن‌های معمولی از ترکیب مواد مختلفی [...]

بهترین مارک بتن رنگی

بتن رنگی یکی از مصالح پرکاربرد در صنعت ساخت‌و‌ساز است که از آن معمولاً برای [...]